سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای دریافت پاسپورت ترکیه

دریافت پاسپورت ترکیه

دریافت پاسپورت ترکیه همواره یکی از دغدغه های سرمایه گذاران و متقاضیان اقامت در ترکیه بوده است .
پاسپورت این کشور نیز دارای مراحل و شرایط خاصی است که با در نظر گرفتن آن ها و انتخاب درست روش اقامت ، دریافت پاسپورت ترکیه امری نه چندان دشوار خواهد بود .

در این مقاله قصد داریم تا شما متقاضیان را با راه های دریافت پاسپورت ترکیه ، مزایا و امتیازات پاسپورت این کشور ، دریافت پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک و انواع آن بیشتر آشنا کنیم .
چنانچه برای آگاهی بیشتر از راه های دریافت اقامت و پاسپورت ترکیه و خرید ملک ترکیه از طریق سرمایه گذاری می توانید با کارشناسان مجرب تیم سلبریتی هوم از طریق راه های ارتباطی در تماس باشید .

مزایا دریافت پاسپورت ترکیه

از نظر ارزش و اعتبار ، پاسپورت ترکیه رتبه 52 در جهان را دارد و شما با اخذ پاسپورت این کشور می توانید بدون نیاز به اخذ ویزا و گذراندن مراحل طولانی مدت دریافت آن به بیش از 110 کشور در دنیا سفر کنید .
چنانچه دولت ترکیه در صدد آن است تا بتواند اعتبار کشور خود را افزایش دهد و به اتحادیه اروپا نیز وارد شود تا شهروندان ترک بتوانند بدون نیاز به اخذ ویزا به همه کشور های اورپایی سفر کنند .

لازم به ذکر است در میان کشور های متعددی که با پاسپورت ترکیه می توان به آن ها سفر کرد ، کشور هایی من جمله استرالیا ، اتریش ، فنلاند ، فرانسه ، سوئد ، سوئیس ، کانادا ، ویتنام ، ایالات متحده آمریکا و برخی کشور های اروپایی من جمله آلمان ، انگلیس نیازمند به اخذ ویزا می باشند .
البته در نظر داشته باشید با دریافت پاسپورت ترکیه در مقایسه با پاسپورت ایران از شانس بیشتری برای دریافت ویزا این کشور ها بر خوردار خواهید بود چنانچه محدودیت های کمتری نیز در برابر شما قرار خواهد گرفت .

راه های دریافت پاسپورت ترکیه

امروزه دریافت پاسپورت ترکیه با توجه به قوانین جدید در این کشور از راه های متعددی امکان پذیر شده است که در اینجا قصد داریم بیشتر به آن بپردازیم .

دریافت پاسپورت ترکیه

دریافت پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک ترکیه

با توجه به قوانین خرید خانه ترکیه و شرایط موجود جهت اخذ اقامت و پاسپورت کشور ترکیه باید ملکی به ارزش 250 هزار دلار خریداری نمایید .
در این صورت به شما و همسر و فرزندان زیر 18 سالتان پاسپورت ترکیه تعلق خواهد گرفت که مراحل خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت ترکیه به طور کامل توضیح داده شده است .
لازم به ذکر است در این روش پس از خرید ملک و دریافت پاسپورت نمی توان ملک را فروخت بلکه به مدت 3 سال برای حفظ پاسپورت باید دست نخورده باقی بماند .

دریافت پاسپورت ترکیه

دریافت پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

با توجه به موقعیت کشور ترکیه و وضعیت اقتصادی و صنعتی رو به پیشرفت ، این کشور به یکی از بهترین فرصت ها برای سرمایه گذاری تبدیل شده است چنانچه سرمایه گذاری در ترکیه موجبات اقامت و در نهایت اخذ پاسپورت این کشور را برای شما فراهم می کند .
سرمایه گذاری از طریق اوراق قرضه نیز برای اتباع خارجه ترکیه امکان پذیر است و حداقل مبلغ برای این روش 500 هزار دلار می باشد که البته همانند سرمایه گذاری از طریق خرید ملک امکان فروش اوراق قرضه را به مدت 3 سال نخواهید داشت .
در این دوره زمانی سود بانکی نیز به سپرده شما تعلق خواهد گرفت .

دریافت پاسپورت ترکیه از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در ترکیه یکی از ارزان ترین روش ها جهت دریافت پاسپورت ترکیه می باشد .
چنانچه باید با قوانین ثبت شرکت در ترکیه آشنایی کامل داشته باشید تا در آینده متحمل ضرر های مالی جبران ناپذیر و مالیات های سنگین نشوید .
ثبت شرکت در ترکیه با در نظر گرفتن شرایطی پس از 5 سال منجر به دریافت پاسپورت این کشور خواهد شد .
در صورتی که طی این سالیان هزینه های مربوط به بیمه را برای خود پرداخت نمایید ، پاسپورت این کشور را اخذ خواهید نمود .

دریافت پاسپورت ترکیه از طریق ازدواج

من جمله دیگر راه های آسان دریافت پاسپورت ترکیه که بسیار نیز مورد توجه است ازدواج می باشد .
شما پس از گذشت 3 سال از ازدواج تان با یک شهروند ترک می توانید برای دریافت پاسپورت ترکیه اقدام نمایید و لازم به ذکر است در صورتی که ازدواج صوری باشد برای طرفین مجازات به دنبال خواهد داشت .

دریافت پاسپورت ترکیه از طریق کار

در صورتی که متقاضی به مدت 5 سال در ترکیه اشتغال به فعالیتی داشته باشد و مالیات و بیمه پرداخت کرده باشد ( بیمه شما از طرف کارفرما نیز قابل پرداخت می باشد ) ، پاسپورت دریافت خواهید کرد .
برای این روش باید چالیشما ایزین یا مجوز کار دریافت کنید که در این حالت باید یک کارفرما ترک از شما دعوت به همکاری کند یا خودتان کارفرما باشید و کسب و کاری راه اندازی کنید که به طور کامل در مقاله کاریابی در ترکیه توضیح داده ایم .

دریافت پاسپورت ترکیه

انواع پاسپورت ترکیه

دولت ترکیه نیز مانند بسیاری کشور های دیگر بر حسب موقعیت و وضعیت اجتماعی و بسیاری موارد دیگر انواع مختلفی از پاسپورت را صادر می کند که در این بخش به طور مفصل به انواع و کاربرد آن می پردازیم .

پاسپورت معمولی ( قرمز ) :
به طور کلی کشور هایی که در گذشته کمونیستی بوده اند از این رنگ از گذرنامه بهره می گیرند .
پاسپورت معمولی یا قرمز نیز مختص شهروندان کشور ترکیه است و هم چنین برای متقاضیان سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه نیز این پاسپورت صادر می گردد .

پاسپورت خصوصی ( سبز ) :

دارنده این پاسپورت رده های دولتی هستند که این افراد بدون نیاز به دریافت ویزا می توانند به برخی از کشور ها سفر کنند .
دارنده این پاسپورت بر خلاف پاسپورت های معمولی ملزم به پرداخت هزینه های معمولی نمی باشد و فقط باید هزینه های مربوط به دفترچه را پرداخت نمایند .
پاسپورت خصوصی شامل کارکنان رده اول ، دوم و سوم ، همسر و و فرزندان شان تا سن 25 سالگی می باشند و همچنین کارکنان بازنشسته رده اول تا سوم دولتی و اعضاء مجلس شورای ملی نیز می باشد .

پاسپورت خدماتی ( خاکستری ) :

این نوع از پاسپورت برای کارمندان دولتی ، روزنامه نگاران ، ورزشکاران ملی ، کارکنان هلال احمر ، انجمن هوا نوردی ترکیه و همسر دارنده این گذرنامه و فرزندان وی تا سن 25 سالگی صادر می شود .

پاسپورت دیپلمات ( مشکی ) :

پاسپورت دیپلمات شامل آن دسته از کارکنان دولتی است که در خارج از کشور فعالیت می کنند و من جمله آن ها رئیس قوه قضائیه و معاونین آن و همسر و فرزندان آن ها تا سن 18 سالگی می باشد .
لازم به ذکر است استفاده از این نوع پاسپورت برای فرزند یا همسر با حضور دارنده گذرنامه اصلی امکان پذیر خواهد بود .

مشاوره جهت اقامت خرید ملک در ترکیه

شما میتوانید هم در واتس اپ و هم به صورت مستقیم با شماره 00905313800000 تماس حاصل فرمایید و یا به صفحه خرید ملک در ترکیه مراجعه نمایید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.