سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قوانین ثبت شرکت در ترکیه

قوانین ثبت شرکت در ترکیه

در این مقاله قصد داریم تا در مورد قوانین ثبت شرکت در ترکیه ، معایب ، شرایط ، مدارک مورد نیاز برای ثبت انواع شرکت ها ، اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت در این کشور و موارد مربوطه به آن بپردازیم .
به طور کلی ثبت شرکت در ترکیه و در هر کشوری از قواعد و قوانینی خاص پیروی می کند که باید مطابق با آن قوانین و ضوابط اقدام به تاسیس شرکت نمود .

ترکیه به دلیل موقعیت قرار گیری ، آزادی های مذهبی ، اماکن دیدنی متعدد و … به کشوری گردشگری تبدیل شده است که همین امر سبب شده تا از کشور های مختلف در ترکیه حضور پیدا کنند و در این وضعیت شما می توانید محصولات و خدمات خود را به راحتی عرضه کنید .
همچنین همین ویژگی برقراری روابط بین الملل در میان شرکت های تجارتی را توسعه بخشیده است که بسیار حائز اهمیت است .

با در نظر گرفتن قوانین ثبت شرکت در ترکیه و دیگر ویژگی های مثبت در این کشور ، آزاد سازی بخش های متعدد اقتصادی توسط دولت ترکیه و … باعث شده تا یکی از بهترین فرصت ها برای پیشرفت و توسعه ، سرمایه گذاری در ترکیه باشد ، چنانچه بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب کرده است .
ثبت شرکت در ترکیه برای اتباع خارجه ترکیه از نظر مراحل ، مدارک مورد نیاز کمی متفاوت است .

لذا جهت ثبت شرکت در ترکیه باید تمامی مدارک و اظهارات شرکت را به دفاتر تجارتی منطقه مربوطه ارسال کنید و پس از ارسال ، اسناد و مدارک ارسالی شرکت توسط کارشناسان اداره مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد .
در صورتی که نقصی در تکمیل مدارک و موارد درخواست شده مشاهده نگردد ، تایید رسمی خواهد شد .

لازم به ذکر است تمامی شرکت هایی که موسسین آن ها سرمایه گذاران خارجی هستند و با رعایت قوانین ثبت شرکت در ترکیه تاسیس شده باشند ، از جهت حق و حقوق با سایر شرکت های تجارتی ترکیه تفاوتی نخواهند داشت .
به عبارتی دیگر شرکت هایی که با اتباع خارجه در ترکیه و بنابر قوانین و مقررات تجارتی این کشور به ثبت رسیده باشند در مقابل شرکت های دیگر کاملا یکسان هستند .

پیش از هر چیزی موسسین شرکت ملزم به تهیه ، تنظیم قرار داد کتبی مبنی بر موضوع و حیطه فعالیتی ، میزان سرمایه شرکت ، سهم هر یک از سهامداران ، تعیین وضعیت حق امضاء و سمت اعضاء هیئت مدیره و … می باشد .
توجه داشته باشید برای ثبت شرکت باید ابتدا در اتاق بازرگانی و صنعت ثبت نام کنید که در هر شهری نیز وجود دارد ، در ادامه این مقاله مفاهیم کلی قوانین ثبت شرکت در ترکیه را بازگو خواهیم کرد .

قوانین ثبت شرکت در ترکیه

کلیات قوانین ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه نیز مانند شرکت ها در ایران از قوانین و مقررات خاصی پیروی می کند و در برگیرنده مواد قانونی ، اساسنامه و … می باشد و بسیاری از شرکت هایی که در ایران وجود دارد در ترکیه نیز وجود دارد چنانچه شایع ترین نوع شرکت های ثبتی مسئولیت محدود و سهامی خاص می باشد .
بر حسب حوزه فعالیتی ، میزان سرمایه ، تعداد سهامداران و اعضاء هیئت مدیره و اقداماتی من جمله واردات و صادرات از ترکیه باید اقدام به انتخاب نوع شرکت متناسب با موضوع فعالیت خود کنید .

هر یک از شرکت ها از قواعد خاصی پیروی می کنند که نا آگاهی در مورد حقوق شرکت ها و قوانین حاکم بر آن ها تاثیرات جبران نا پذیری را به دنبال خواهد داشت که من جمله عناوینی که باید به آن توجه نمایید ، میزان مالیات شرکت ها و قوانین مالیات در ترکیه می باشد .

اساسنامه شرکت نیز یک فرم پیش قرار دادی است که با توجه به نوع شرکت دارای مواد مختلفی است لیکن بسیاری از مواردی که در اساسنامه شرکت ها عنوان می شود دارای تفاوت هایی است.
در اساسنامه شرکت مواردی من جمله نام شرکت ، آدرس دفتر مرکزی تجارتخانه ، موضوع شرکت و … می باشد و هر یک از این ها ضوابطی دارند که  بیشتر به آن ها می پردازیم .
بنابر ماده 45 تی سی سی نام برای شخصیت حقوقی باید نامی تعیین شود تا بتواند به عنوان مرکزی معتبر به فعالیت بپردازد .

انتخاب و تعیین نام دارای شرایط و قواعد مختص به خود می باشد چنانچه نام انتخابی باید متشکل از کلماتی محدود باشد .
به این صورت که نام شرکت اگر در برگیرنده نام و نام خانوادگی باشد نمی تواند به هیچ صورتی به عنوان نماد نمایش داده شود یا گاهی نیز بکارگیری از کلمات خارجی به صورتی است که بر خلاف نفع مالی ، قوانین و ضوابط تعیین شده باشد .
نام انتخابی اگر بر خلاف قواعد گفته شده باشد ، رد خواهد شد .

در اساسنامه مواردی من جمله آدرس شرکت یا دفتر مرکزی تجارتخانه به همراه کد پستی معتبر ، حیطه و گستره فعالیتی شرکت یا همان موضوع فعالیت ، سرمایه اصلی شرکت و نحوه پرداخت سهام هر یک از شرکاء شرکت و بسیاری موارد دیگر عنوان می گردد که به عنوان اساسی ترین مباحث در شرکت ها می باشند .

قوانین ثبت شرکت در ترکیه

معایب ثبت شرکت در ترکیه

از جمله قابل توجه ترین معایب در قوانین ثبت شرکت در ترکیه ، واریز یک چهارم سرمایه به یکی از بانک های دولتی در ترکیه می باشد .
در صورتی که بر حسب قوانین و مقررات پیش بروید و مشکلات و کسری هایی برای شرکت پیش آید ، امکان برداشت این سرمایه از بانک وجود خواهد داشت .
اگر این موارد قانونی رعایت نگردد ، حق برداشت از حساب بانکی تان از شما سلب خواهد شد به این معنا که اعتبارات شما مورد تایید واقع نشده است یا یکی از مقررات و قوانین تجارتی در شرکت نادیده گرفته شده است .

چنانچه اگر در قوانین ثبت شرکت در ترکیه الزامی بر واریز این مبلغ یک چهارم از سرمایه نبود ، بدون شک یکی از بهترین کشور ها برای ثبت شرکت به حساب می آمد .

دیگر مسئله ای که در ثبت یک شرکت در ترکیه در نظر گرفته نمی شود ، هزینه زندگی در ترکیه می باشد .
باید پیش از سفر به ترکیه و ثبت شرکت در آن با هزینه های روزانه زندگی در این کشور آشنایی کامل داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید .
چرا که با در نظر گرفتن وضعیت ارز های خارجی در ایران ، رفع نیاز های روزانه کمی هزینه بر است که البته این مبلغ به هزینه های زندگی در کشور های اروپایی نمی رسد .
البته در نظر داشته باشید در مقابل این معایبی که عنوان شد ، ثبت شرکت در ترکیه مزایا متعددی را برای شما به دنبال خواهد داشت .

قوانین ثبت شرکت در ترکیه

مشاوره جهت آشنایی با قوانین ثبت شرکت در ترکیه

شما میتوانید هم در واتس اپ و هم به صورت مستقیم با شماره 00905313800000 تماس حاصل فرمایید و یا به صفحه خرید ملک در ترکیه مراجعه نمایید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.