سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا و معایب زندگی در ترکیه

مزایا و معایب زندگی در ترکیه

در این مقاله قصد داریم تا شما متقاضیان را با مزایا و معایب زندگی در ترکیه ، هزینه و موقعیت اقتصادی این کشور ، بهترین اقدام ها برای مهاجرت و موارد مهمی که زندگی در این کشور برای شما فراهم می آورد ، بیشتر آشنا کنیم .
توسعه و پیشرفت روز افزون در عرصه اقتصاد و فناوری در ترکیه ، این کشور را به مقصدی برای اقامت و زندگی با کیفیت تبدیل کرده است .
کشور ترکیه همواره در کانون توجه گردشگران و مسافران از سراسر جهان بوده است چنانچه بخش اعظمی از سرمایه این کشور از طریق صنعت توریست و گردشگری تأمین می شود .

بخش ها و محلات لوکس نشین متعدد در استانبول نیز جمعیت کثیری را به خود جذب کرده است چنانچه استانبول به عنوان پر جمعیت ترین شهر ترکیه و همچنین مرکز فرهنگی ، تاریخی و اقتصادی ترکیه به حساب می آید .
از جمله مواردی که برای زندگی در ترکیه باید در نظر داشت نزدیکی به ایران است که هزینه های رفت و آمد را کاهش می دهد .
در ادامه مقاله مزایا و معایب زندگی در ترکیه قصد داریم تا در مورد مزایا خرید ملک در ترکیه نیز توضیح دهیم چنانچه برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید .

بازار های سنتی ، کلاسیک و مدرن بسیار ، جاذبه های تاریخی فراوان یک فرصت عالی برای گذران اوقات فراغت فراهم نموده است .
مهم ترین ویژگی در مورد ترکیه آن است که طی تمامی فصول سال مقصد گردشگران است که کاملاً نشان دهنده موقعیت جغرافیایی عالی برای زندگی ، امکانات به روز و فناوری در این کشور است که بسیار قابل توجه می باشد .

مزایا و معایب زندگی در ترکیه

مزایای زندگی در ترکیه

  • پول رایج این کشور لیر می باشد که در مقایسه با دلار ، یورو و پوند از ارزش کمتری برخوردار است و تا حد زیادی در قدرت خرید شما تاثیر منفی نمی گذارد چنانچه می توان هزینه زندگی در ترکیه را نه چندان تلقی کرد .
  • از دیگر ویژگی های مثبت کشور ترکیه سیستم زندگی ساده و بی آلایش آن است با این حال که جوامع غربی ، کشور های اروپایی تاثیر به سزایی بر فرهنگ این کشور داشته اند .
  • ترکیه در زمینه بازار یابی الکترونیکی نیز به خوبی عمل کرده است ، چنانچه هر چیزی در این حوزه بخواهید به راحت قابل دسترسی است .
  • آب و هوای جذاب و معتدل این کشور که از مهم ترین شاخصه ها برای زندگی در یک کشور به حساب می آید ، سبب جلب توجه و مهاجرت بسیاری از مردمان از سراسر جهان خصوصا کشور های اروپایی شده است .
  • فرصت شغلی بالا در ترکیه به عنوان یکی از کشور های فعال اقتصادی و تجاری و تعدد در مؤسسات ، شرکت ها و کارخانجات را نباید نادیده گرفت .
  • پیشرفت در املاک و مستغلات که به دنبال آن چندین شاخه شغلی دیگر را در این زمینه گسترش و پوشش می دهد ، تجارت خارجی ، خدمات پزشکی و بسیاری گزینه ها و پیشنهادات متعدد دیگر در اشتغال زایی پویای این کشور بی تاثیر نیست .
  • از دیگر جنبه های قابل توجه زندگی در ترکیه از نظر تحصیل می باشد ، چنانچه به دلیل وجود موسسات آموزش عالی و دانشگاه های معتبر سبب شده تا دانشجویان از نقاط مختلف جهان برای تحصیل به این کشور روی آورند .

توجه داشته باشید که این امر سبب می شود تا بسیاری از دانشجویان کشور های دیگر با مهاجرت به ترکیه به افزایش سطح علمی این کشور ، وجود نیروی متخصص و و در نهایت بهبود وضعیت اقتصادی کمک کنند .

معایب زندگی در ترکیه

  • در کشور ترکیه برای زندگی یا کار باید تسلط کافی به زبان ترکی داشته باشید چراکه در ترکیه حتی اگر افرادی زبان انگلیسی بدانند تمایلی به صحبت کردن به این زبان ندارند .
    به عبارتی زبان ترکی را عامل هم بستگی می دانند و صحبت کردن به آن امری مهم در زندگی تلقی می شود .
  • با اینکه ترکیه کشوری است که از لحاظ امنیتی دارای اهمیت است ولی سرقت و دزدی در استان های بزرگی من جمله استانبول بسیار مطرح است .
    چنانچه باید در نظر داشته باشید استفاده از کارت های بانکی و بکارگیری از آن در مقابل حمل نکردن پول با خود بسیار اهمیت دارد .
  • ازدحام و شلوغی در جاده و خیابان های شهر های بزرگ راهی جز استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی ، مترو ، مترو باس و … را برای شما باقی نمی گذارد .
  • البته که قیمت خرید خودرو در ترکیه نسبت به ایران بسیار مناسب است ولی عدم وجود منابع ملی مانند نفت که به دنبال آن واردات بنزین را همراه داشته و سبب شده در این کشور هر لیتر بنزین حدود 7 لیر یعنی 20 هزار تومان است .
  • قوانین و مقررات در هر کشور متفاوت است و بهتر است پیش از قصد به مهاجرت به کشوری ، اطلاعاتی کامل از آن داشته باشید .
    در این راستا عدم آگاهی ممکن است به از دست رفتن سرمایه شما ، مورد سوء استفاده قرار گرفتن کلاهبرداران ختم گردد و بهتر است پیش از مهاجرت با یکی از موسسات و شرکت های معتبر پیش بروید .

توجه داشته باشید مزایا و معایب زندگی در ترکیه مختص به این نکات نیست ، با این حال که به مهم ترین آن ها اشاره شد اما وضعیت اقتصادی ، سطح فرهنگی و … شما در زندگی در کشور ترکیه بی تاثیر نیست .

مزایا و معایب زندگی در ترکیه

 مزایای خرید ملک در ترکیه

شما با خرید ملک در ترکیه به هر قیمت و ارزشی که باشد اقامت این کشور را دریافت می کنید .
در صورتی که اگر ملکی به ارزش 250 هزار دلار خریداری نمایید به شما ، همسر و فرزندان زیر 18 سال اقامت دائم این کشور به همراه پاسپورت ترکیه تعلق خواهد گرفت .
و از آن پس از مزایای پاسپورت این کشور بهره مند خواهید شد چنانچه برای خرید خانه ترکیه بیش از 1000 رزیدانس و ویلا متنوع از مناطق مختلف استانبول در سامانه سلبریتی هوم قرار گرفته است .

مزایا و معایب زندگی در ترکیه

 راه های مهاجرت به ترکیه

حال آن که با مزایا و معایب زندگی در ترکیه آشنا شده اید ، باید با توجه به شرایط و وضعیت اقتصادی و بسیاری موارد دیگر اقدام به مهاجرت به ترکیه کنید .

چنانچه اخذ اقامت ترکیه از طریق راه های متعددی امکان پذیر است که من جمله آن ها عبارتند از اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه ، ثبت شرکت ، اقامت تحصیلی ، اقامت کار ، اقامت توریستی ، از طریق ازدواج و برخی موارد دیگر که هر یک شرایط و مراحل مربوط به خود را دارند که در مقالات سامانه به طور کامل توضیح داده ایم ، لیکن واجب است تا با مزایا و معایب زندگی در ترکیه و موارد مربوط به آن آشنایی کامل داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید .

مشاوره جهت مزایا و معایب زندگی در ترکیه

شما میتوانید هم در واتس اپ و هم به صورت مستقیم با شماره 00905313800000 تماس حاصل فرمایید و یا به صفحه خرید ملک در ترکیه مراجعه نمایید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.