سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت های سهامی خاص نیز مانند شرکت های مسئولیت محدود از رایج ترین نوع شرکت های می باشند .
شرکت سهامی خاص شرکتی بازرگانی است که در آن مسئولیت هر یک از اعضاء و سهامداران متناسب با مبلغ اسمی شان مشخص می شود .

در این مقاله قصد داریم شما را به طور کامل با مفهوم ، مراحل و مدارک ثبت شرکت سهامی خاص ، طریقه پرداخت مالیات ، مزایا و معایب و همچنین وجود افتراق این نوع از شرکت ها با شرکت های سهامی عام و مسئولیت محدود ، راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص بیشتر آگاه کنیم .

در ثبت شرکت سهامی خاص میتوانید موضوعی به غیر از امور بازرگانی داشته باشید و در این مورد نیز مانند شرکت های مسئولیت محدود نیستند .
شرکت های سهامی با استناد به ماده یک قانون تجارت آن نوع از شرکت است که در آن سرمایه به سهام تقسیم و تعهد صاحبان سهم به مبلغ اسمی آنان می باشد .

 

 ثبت شرکت سهامی خاص 

تأسیس شرکت های سهامی می تواند بنا بر دلایل و اهداف متنوعی صورت بگیرد .
باید این نکته را خاطر نشان کرد که امور تجارتی و بازرگانی فعالیت و هدف اصلی از ثبت این نوع از شرکت ها می باشد .
البته تمامی شرکت های سهامی خاص به منظور فعالیت بازرگانی شکل نمی گیرند که این مسئله با توجه به موضوع فعالیتی شان متفاوت است .

سهولت نقل و انتقال در شرکت های سهامی سبب شده تا این نوع از شرکت ها بتوانند به راحتی در عرصه بورس و اوراق بهادار حضور داشته باشند و بخش اعظمی از فعالیت ها را به خود اختصاص دهند .

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

مزایای ثبت شرکت سهامی خاص

  • تجمیع سرمایه های کوچک سبب می شود تا راحت تر بتوانید به امور بازرگانی و تجاری خود بپردازید .
  • با ثبت شرکت سهامی خاص در مقایسه با مسئولیت محدود از اعتبار و ارزش بیشتری برای حضور و شرکت در مناقصات و مزایدات برخوردار خواهید بود .
  • تقسیم سرمایه به سهم در این نوع از شرکت ها باعث شده تا پروسه نقل و انتقال سهام به سهولت انجام بگیرد . ( چه سهام بانام و یا بی نام باشد )
  • همچنین محدوده فعالیتی گسترده تری به نسبت شرکت ها با مسئولیت محدود دارد و به عبارتی می توان گفت حیطه فعالیت نا محدودی دارند .

معایب ثبت شرکت سهامی خاص

یکی از موضوعاتی که در معایب ثبت شرکت های سهامی خاص بسیار مطرح است و افراد زیادی را به جای ثبت این نوع شرکت به سمت شرکت های دیگر می کشاند ، قوانین و ضوابط بسیار زیادی است که برای این نوع از شرکت در نظر گرفته شده است که از پیچیدگی و مباحث خاصی برخوردار است .

از جمله این نوع از دشواری ها می توان به دفاتر مالی ، نحوه تقسیم سود و زیان ، نحوه تشکیل مجامع در این نوع از شرکت ها اشاره کرد که نمی توان آن را نادیده گرفت .

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص

تفاوت شرکت های سهامی خاص و عام

شرکت های سهامی به دو نوع مختلف تبدیل می شوند یعنی شرکت های سهامی خاص و سهامی عام که شباهت ها و تفاوت های بسیاری با هم دارند ولی هر کدام ویژگی های مختص به خود را دارند .

شرکت های سهامی عام از نظر محدوده فعالیتی گسترده تر می باشند و همچنین از نظر سرمایه اولیه نیز قابل توجهی می باشند .
یکی از تفاوت های بارز و اساسی وجوه افتراق سهامی خاص و عام در پذیره نویسی یا در واقع همان پذیرش عمومی سرمایه از راه پذیره نویسی است که این مسئله در سهامی عام صورت می گیرد و در شرکت های سهامی خاص امکان پذیره نویسی وجود ندارد .

شرکت های سهامی عام از طریق پذیره نویسی و جذب سرمایه های اندک به دارایی های بزرگی دست پیدا می کنند .
ما به شما متقاضیان بدلیل مشخصات مثبت بسیار و کم هزینه بر بودن در مقایسه با شرکت سهامی عام ، ثبت شرکت سهامی خاص را پیشنهاد می کنیم .

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

  • مدارک هویتی تمامی اعضاء ، سهامداران و بازرسین
  • دو نسخه اظهارنامه
  • دو نسخه اساسنامه
  • دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین
  • دو نسخه صورتجلسه هیئت مدیره
  • افتتاح حساب بانکی برای شرکت و گواهی مبنی بر پرداخت 35 درصد سرمایه تعهدی که در حساب بلوکه می شود ( توجه داشته باشید پس از گذشت یک هفته می توانید آن را برداشت کنید . )
  • اخذ و ارائه مجوز مربوطه اگر موضوع شرکت مجوزی باشد .
  • ارائه وکالت نامه وکیل اگر حق توکیل به وی داده شده است .

ثبت شرکت سهامی خاص

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

پس از تکمیل مدارک مربوطه باید به سامانه ثبت شرکت ها مراجعه کرده و در ابتدا با انتخاب نوع شرکت مراحل را گام به گام پیش ببرید .
با انتخاب حوزه و آدرس شرکت در گام بعدی باید اقدام با تکمیل اطلاعات مربوط به مدیرعامل و اگر کار با وکیل پیش می رود ، اطلاعات وکیل را به عنوان حق توکیل انتخاب کنید .

سپس نوبت به نام شرکت می باشد که پنج نام پیشنهادی را باید به ترتیب اولویت تان در سامانه وارد کنید و در انتخاب نام توجه داشته باشید که نام تکراری نباشد و دارای مفهوم باشد و متناسب با قوانین جمهوری اسلامی باشد .
پس از تکمیل اطلاعات تمامی اعضاء ، بازرسین و سهامداران و در آخر تنظیم سند اساسنامه باید در انتظار تأیید نام های پیشنهادی که به ترتیب اولیت می باشد ، باشید .

در انتها بعد از تایید نام تمامی مدارک مربوطه که در بالا قید شد را به اداره ثبت شرکت ها تقدیم نمایید .
اگر در مدارک نقصی وجود نداشته باشد پس از انجام پروسه و پرداخت هزینه در روزنامه  آگهی ثبت شرکت سهامی خاص خود را دریافت خواهید نمود .

ثبت شرکت سهامی خاص و مقررات مالیات در آن

مقررات مالیاتی در شرکت های سهامی خاص با مسئولیت محدود متفاوت است .
شرکت های سهامی خاص باید 10 درصد از درآمد کل خود را حساب به عنوان مالیات حساب کنند و کل درآمد باقی مانده را باید با ارائه اظهارنامه مالیاتی دقیق و با رعایت قوانین طبقه بندی مالیات های مستقیم به اداره مربوطه پرداخت نمایند .

مشاوره ثبت شرکت سهامی خاص

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت شرکت سهامی خاص و هزینه ثبت آن ، میتوانید با شماره 02188888849 تماس حاصل فرمایید و یا فرم استعلام ثبت شرکت ونک را پر نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس حاصل شود.

همچنین میتوانید اخبار و آموزش های مارا در اینستاگرام ثبت ونک دنبال نمایید.